Jumat, 12 November 2010

kerjasama manusia macam apa ?















kerja sama orang itu orang macam apa ?
orang yang hanya manis mulut di media dan publik saja ?
banyak sekali orang macam itu ... bro...

otak dan hati kita hanya terikat pada harta
walaupun mulut sangat manis,
sangat malu kepada JESHUA bro... MALUuuu !

bila orang gila dibilang waras dan
orang waras dibilang aneh,
itu dari manusia macam apa ?

http://breadwine.blogspot.com/2010/11/solusinya-adalah-jadilah-manusia-yang.html

sorry bro... hidup ku bukan hanya untuk uang,
walau aku masih miskin,
walau aku banyak kelemahan dan kekurangan,
di dalam ku JAUH lebih besar daripada duit dan raja !
(FB, Handy Bataya 12 November jam 10:43)

disaat kita butuh harta, kita seakan bergantung kepadaNYA,
ketika kita diberikan harta, maka hati dan otak kita bergantung kepada harta.

banyak orang baik pada dasarnya,
kadang keadaan memaksa kita,
demikian pula kita semua.


saya tidak bisa apa apa
hanya tiba tiba dariNYA saja
aku hidup bukan untuk diriku
aku tidak bisa untuk diri ku sendiri

terkadang aku sedih
sendiri di dalam hati ku
merintih dan bertanya
itulah aku, aku bukan untuk diriku sendiri

manusia manusia kantoran dan duniawi,
yang hanya menjunjung tinggi otak dan materi,
bagaikan kotoran sapi yang lebih murah
daripada kotoran luwak.

Tidak ada komentar: